Przygotowanie roweru do jazdy po zakupie

24

Kwi 2017

Kupując nowy rower często myślimy tylko o tym aby jak najszybciej ruszyć nim w trasę. Jednak aby móc naprawdę cieszyć się z bezproblemowej eksploatacji naszego wymarzonego roweru warto zwrócić uwagę, czy został on właściwie przygotowany do jazdy. Jakich czynności powinniśmy wymagać od sprzedawcy?

Właściwa eksploatacja roweru, jego bezawaryjność i trwałość w dużej mierze zależy od tego, czy zostanie on właściwie złożony. Nie chodzi tu tylko o samo dokręcenie elementów – to przecież dzieje się już w fabryce. Sprawa przygotowania roweru do eksploatacji jest nieco bardziej skomplikowana i obejmuje takie czynności jak regulacje napędu czy hamulców, sprawdzenie naciągu szprych, właściwe dokręcenie i ustawienie elementów demontowanych na czas transportu. Dopiero po przejściu takiej procedury nowy rower nadaje się do tego, aby wyruszyć nim w drogę.

Stacjonarnie czy przez Internet – zawsze te same procedury

Musimy pamiętać o tym, iż producenci tacy jak Kross wymagają od swoich dealerów najwyższej staranności w przygotowaniu rowerów dla klientów. Procedura taka musi być bezpłatna i szczegółowa. Pamiętaj, że swoim podpisem na karcie gwarancyjnej potwierdzasz, iż jako klient odebrałeś rower sprawny technicznie.

Część z nas woli kupować rowery przez Internet – z pewnością jest to sposób na poprawę dostępności niektórych modeli. Z punktu widzenia obowiązków serwisu fakt wysyłki roweru do klienta nic nie zmienia. Tak samo jak w przypadku sprzedaży stacjonarnej rower przed wysyłką powinien zostać w sklepie złożony, wyregulowany i sprawdzony. Po odbiorze przesyłki z rowerem należy wkręcić pedały oraz przekręcić (i przykręcić!) kierownicę.

Pierwszy przegląd po odebraniu roweru – kiedy, gdzie i za ile?

Zgodnie z zapisem jaki można znaleźć w karcie gwarancyjnej rowerów Kross w ciągu miesiąca od zakupu roweru powinniśmy dokonać pierwszego przeglądu. To czynność niezależna od przygotowania  do jazdy przy sprzedaży. Pierwsze kilometry są niezwykle ważne – w ich czasie elementy osprzętu i wyposażenie roweru docierają się i układają. W związku z tym mogą po czasie wymagać korekty ustawień – np. poprawy naciągów linek czy szprych.

W Kross uznaliśmy, iż w różnych typach rowerów przeznaczonych do różnych zastosowań pierwszy przegląd może być wymagany po innym przebiegu. Dlatego określono czas jego przeprowadzenia na jeden miesiąc od zakupu.

Pierwszy przegląd po sprzedaży najlepiej przeprowadzić w sklepie w którym kupiliśmy rower, lub innym autoryzowanym salonie Kross. Jeśli jednak w naszej okolicy nie znajdziemy takowego możemy skorzystać z innego dobrego serwisu. Ważne, aby podczas przeglądu dokonano wpisu do książki gwarancyjnej.

W przeciwieństwie do przygotowania roweru do jazdy pierwszy przegląd najczęściej jest płatny. Ceny są różne w zależności od sprzedawcy jednak nie powinny przekroczyć kwoty 50-100 zł. Dodatkowo coraz większa liczba sprzedawców wlicza możliwość przeprowadzenia takiego przeglądu w cenę roweru. Warto się o taką możliwość upomnieć już przy zakupie.

Przydatne linki:

lista punktów serwisowych KROSS – www.kross.pl/pl/dealerzy

szczegółowe zasady dot. gwarancji – www.kross.pl/pl/serwis/gwarancja

Top