Menu

Kupujemy rower górski do 3000 zł

Opublikowano:

Autor:

Magda

Wiosna tuż tuż, a wraz z nią wielu z nas stanie przed skomplikowaną operacją zakupu nowego roweru. Różne wymagania, różne budżety. W naszym poradniku postaramy się wam zwrócić uwagę na to, co powinny posiadać rowery z danego przedziału cenowego. Dzisiaj poszukamy rower górski do 3000 zł.

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Jaką ramę wybrać?
  2. Który osprzęt będzie odpowiedni?
Kupujemy rower górski do 3000 zł


Bardzo często jest tak, iż budżet który mamy do wydania na nowy rower, determinuje jego potencjalne zastosowanie. Trzeba uświadomić sobie fakt, iż np. rowery górskie do 2000 zł to przede wszystkim sprzęt rekreacyjny, który mocno ogranicza nas jeśli chodzi o np. potencjalne zastosowanie wyścigowe. Jednak już nieco wyższa kwota jaką jesteśmy w stanie wydać na zakup roweru MTB otwiera przed nami nowe możliwości, a przede wszystkim – możliwość wyboru. Mając do wydania ok 3000 zł możemy już decydować, czy skupić się na poszukiwaniu roweru rekreacyjnego, czy sprzętu, który będzie bazą do rozbudowy na przyszłość. W tym ostatnim przypadku kupujemy rower, którego kluczowe elementy takie jak np. rama pozostaną z nami na dłużej, a jeśli nie będziemy chcieli go modyfikować – zastosowane w nim komponenty okażą się już bezawaryjne i długowieczne.

Rama i geometria

Dysponując kwotą ok 3000 zł na zakup nowego roweru górskiego, możemy już wybierać pomiędzy modelami o bardziej sportowej geometrii, takimi jak seria Kross Level, lub rekreacyjnymi w stylu Kross Hexagon. W przypadku tych drugich osiągamy już praktycznie najwyższy dostępny pułap, w którym dostępne stają się najbardziej zaawansowane modele np. Kross Hexagon 7.0.

Jeśli popatrzymy na rowery o bardziej sportowym przeznaczeniu, to w przedziale cenowym do 3000 zł pewne elementy wyposażenia roweru mogą okazać się gorsze lub takie same, jak w przypadku modeli „sportowych”. Wszystko przez wzgląd na konieczność stosowania bardziej wytrzymałych ram czy elementów takich jak np. koła dostosowane do większych obciążeń.

Bez wątpienia rower górski do 3000 zł będzie bazował na ramie aluminiowej. Modele rekreacyjne raczej będą wyposażone w koła o wielkości 27.5 cala, modele sportowe najczęściej dadzą nam wybór pomiędzy kołami mniejszymi, a 29 cali.

Wybór właściwego rozmiaru koła zależy od kilku czynników, takich jak styl jazdy i nasz wzrost. Osoby wyższe, które myślą o ściganiu się w np. maratonach powinny celować w koła 29 cali. Do jazdy rekreacyjnej oraz dla osób o wzroście poniżej 175 cm wzrostu lepiej nadadzą się koła 27.5 cala, przez to, iż rower w nie wyposażony jest min. bardziej zwrotny. W przypadku rowerów do 3000 zł mniejsze koła najczęściej oznaczają też minimalnie mniejszą masę roweru.

Osprzęt i komponenty

Niezależnie od tego czy interesuje nas model rekreacyjny czy sportowy, rower górski do 3000 zł powinien już posiadać szereg komponentów które bardzo podnoszą komfort jazdy po górach. Po pierwsze amortyzator – musi już być wyposażony w blokadę skoku, najlepiej obsługiwaną przy pomocy manetki, tak jak w modelach Kross Hexagon 7.0 lub sportowym Kross Level 4.0. Rowery z tego przedziału cenowego wyposaża się też najczęściej w napędy w układzie 3 x, czyli z trzema blatami z przodu. To rozwiązanie celujące w bardziej amatorskich użytkowników – gwarantuje większy zakres dostępnych przełożeń. Oznacza to przede wszystkim możliwość lżejszego pokonywania podjazdów.

Rower do 3000 zł powinien mieć już przynajmniej 27 biegów na osprzęcie klasy Shimano Deore. Jeśli patrzymy na osprzęt interesującego nas modelu, zwracajmy uwagę przede wszystkim na przerzutkę tylną. Jest po prostu droższa w razie konieczności wymiany na wyższy model. Jest też bardziej skomplikowana i bardziej odczuwalnie wpływa na kulturę pracy napędu. Jeśli przednia przerzutka będzie z niższej grupy, nie jest to taki problem. Jej budowa i zasada działania jest znacznie bardziej zbliżona w przypadku różnych grup, a cena – niższa.

Rower górski do 3000 zł powinien już bezwzględnie mieć na swoim pokładzie hydrauliczne hamulce tarczowe jednego z wiodących producentów, czyli Shimano lub SRAM. W przypadku tych pierwszych mamy znacznie większą dostępność części eksploatacyjnych takich jak klocki hamulcowe, oraz prostszy serwis.

Chcesz być na bieżąco?
Zapisz się i otrzymuj najświeższe informacje na temat nowych modeli marki KROSS, aktualnych promocji i sukcesów drużyny KROSS ORLEN Cycling Team.
  • FORMY PŁATNOŚCI
    • 2021-07-07 2021-07-07
  • FORMY DOSTAWY
    • Kurier, dealer, paczkomaty Kurier, dealer, paczkomaty
  • USŁUGI
    • Dożywotnia gwarancja, serwis mobilny, raty 0% Dożywotnia gwarancja, serwis mobilny, raty 0%
  • DOBIERZ ROWER

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.